Здравейте колеги,колата е Алфа ромео 156 1.8 тс 140 коня 2002 г. модел с газов инжекцион.Вчера реших да сменям термостата понеже стария беше издал багажа.Реших да заложа на оригиналния Беар,който закупих от официален вносител на италиански части Италбулком в Плевен . Дотук добре,при слагането се установява(термостата се слага в сервиз на бош) че датчика не пасва на буксата,и решаваме да сложим стария датчик.Антифриза го сменям с нов,системата се обезадушава, тръгвам да карам извън градско,и стрелката през цялото време се местеше между 80 и 90 градуса и обратно, парното значително слабо. В Италбулком се решава че явно този термостат е дефектен,слага се нов,(в техния сервиз)парното се засили значително, но пак не е както трябва да бъде,смисъл на бензинови коли, дори и на -10 на вън, ако го пуснеш да ти духа от към краката направо ти топи обувките . А в случея не е така.Стрелката пак се местеше между 80 и 90 градуса.Замерихме температурата в движение с лаптоп варираше между 79 и 88 градуса.Странното е че при работа на място стрелката седи почти закована на 90 градуса, а парното е както трябва да бъде.От Италбулком казаха че работната температура на този двигател е между 81 и 85 градуса.Но по каталог този термостат отваря на 88 градуса.За мен проблем има,но незнам къде е точно.Кора под двигатела нямам.Дали това не е проблема? Колеги някви идеи къде точно е проблема?
Известие
Collapse
No announcement yet.
Проблем с чисто нов термостат Беар
Collapse
X
-
Липсата на кора способства за по-голямо охлаждане на мотора, но едва ли е основното.
Промихте ли системата преди да смените антифриза и най-вече радиаторчето на парното. Другото, което може да е проблем са клапите да не са в правилна позиция.
Сложи врътката на градусите в крайно дясно и пусни вентилатора на 3 или 4 степен, а не на авто и виж дали наистина не грее.Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic
-
-
-
На диагностик ще се види, че температурата не играе в такава граница постоянно, както го виждаш по стрелката на таблото. Най-вероятно всичко си работи както трябва, а просто уреда те лъже.
И няма значение дали е бензин и дезел колата. Ако термостата отвори, то въздуха от радиаторчето ще е един и същ като температура.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Всъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...156 2.4JTD 136+ PS
Comment
-
Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщениеВсъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...SAAB 9-5 2.0T Powered by Vialle
Comment
-
Ето малко техническа информация: http://www.carrepairdata.com/service...2205/1747/103/
Термостата е затворен и започва леко да се отваря при достигане на температура на водата около 82-85 градуса, докато се отвори напълно при 96 - 103 градуса.
Твоят ако отваря на 78 градуса, то не може да се затваря на 88 градуса... нещо не се връзва.
Проверете дали сценарият не такъв, че когато отвори термостата започва да нахлува твърде студена охладителна течност от радиатора и тогава термостата се затваря т.е. двигателя не може да загрее до работна температура охладителната течност от малкият и от големият кръг.
Допълнително, за да се радваш на хубаво парно, системата трябва да се обезвъздуши и след като е отворил напълно термостата (т.е. на загрял и работещ двигател леко отваряш пробката за обезвъздушаване за да излезе въздуха), само така ще излезе и въздуха от радиаторчето на парното.
И наистина без кора под двигателя в това студено време, когато колата е в движение двигателя се преохлажда.Last edited by Nikosaul; d.m.y г., 21:17.
Comment
-
Първоначално публикувано от Jivko7777 Покажи съобщениеВсъщност температурата играе защото термостата е така наречения летен който е за по топлите страни като италия например и тои почва да отваря на 78 до 82 лекичко като до 88 е напълно отворен... Това е нормално ако искаш да стои на 90 си зимаш такъв който почва да отваря на 88, това е... нито термоса нито датчика е виновен в случая...
Ако си спомняш от преди 2-3 години имаше такова изказване от твоя страна, че ти си с такъв термостат и още чакаме снимки, за да го докажеш. Само да напомня.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениетемпературата, на която започва да отваря е написано обикновено на корпуса....
Comment
-
Първоначално публикувано от BO Покажи съобщениеНяма такова нещо летен и зимен термостат. Един термостат е и температурата, на която започва да отваря е написано обикновено на корпуса.
Ако си спомняш от преди 2-3 години имаше такова изказване от твоя страна, че ти си с такъв термостат и още чакаме снимки, за да го докажеш. Само да напомня.
Първоначално ти казват че няма такова нещо, и като ги накараш да се поразровят и прочетат какво все пак продават, остават учудени че все пак има два температурни варианта на този термостат, от които единия наистина отваря на 80 градуса!
Казвам го от опит - не говоря празни приказкиLast edited by ivomanev; d.m.y г., 14:07.
Comment
-
Няма такова нещо.
Тва е бг мит.
За тази кола , Бер правят един термос и той е с обозначение 88, няма летен, няма зимен.
Когато някой ми даде каталожен номер на "летен" , "За Италия" термостат, с удоволствие ще му се извиня.
Comment
-
Първоначално публикувано от emzo Покажи съобщениеНяма такова нещо.
Тва е бг мит.
За тази кола , Бер правят един термос и той е с обозначение 88, няма летен, няма зимен.
Когато някой ми даде каталожен номер на "летен" , "За Италия" термостат, с удоволствие ще му се извиня.
Първоначално публикувано от ivomanev Покажи съобщениеИма такова нещо, но не се определя като летен и зимен! Просто има термостати които са си за Италия и за по-топлите страни, и проблема е че в много малко магазини го знаят и могат да ти кажат за това!
Първоначално ти казват че няма такова нещо, и като ги накараш да се поразровят и прочетат какво все пак продават, остават учудени че все пак има два температурни варианта на този термостат, от които единия наистина отваря на 78 градуса!
Казвам го от опит - не говоря празни приказки
Термостата ми се разваля. Отивам в местния дилър и искам термостат. Кой парт номер ще ми предложите за моя автомобил?Last edited by BO; d.m.y г., 09:06.A20DTHЖТД ама не баш
1NZ−FXE; 182A8.000 Брава
Х... 330XD, Мултипла, Мареа, Либра, Пунто; 166; Брава; 146; Тема; 145; Типо; Панда
Comment
-
Не знам да има студени или топли термостати за един и същи модел на АР. Иначе има разлика в температурите на термостатите при различни модели.
За други марки и модели има.
Странното е че в документацията (E-learn) за даден модел е посочена температура на отваряне 81 - 85 а реално термостатите са на 88.
159 1.8 MPI
166 2.0 TS (ex)
Comment
Comment